Laboratorium przyszłości - realizacja rok 2024
Realizując temat z matematyki o szacowaniu długości, klasa 3e użyła klocków Korbo. Dzieci dowiedziały się, co to jest łącznik i do czego służy. Zadaniem poszczególnych grup było zbudować węża z odpowiedniej liczby walców i łączników. Następnie klasa szacowała długość węży (jaką mogą mieć długość, czyj wąż jest najkrótszy, a czyj najdłuższy). Na zakończenie dzieci połączyły wszystkie węże i zastanawiały, dlaczego wąż się przechyla, ale się nie rozpada. Matematyka z wykorzystaniem klocków Korbo bardzo się dzieciom podobała.
Zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych „ Eksperymenty wodne”.
1. „Doświadczenie z kroplami wody.” Wnioski: napięcie powierzchniowe wody sprawia, że krople są wypukłe. Kiedy zmieszasz wodę z płynem do naczyń, uelastycznia on powierzchnię wody i krople rozszerzają się.
2. „Badanie kształtu wody”. Wniosek: woda nabiera kształt naczynia w którym się znajduje.
3. „Zagadkowe płyny” – mieszanie płynów o różnej gęstości z wodą. Wnioski: płyny rozdzieliły się na trzy warstwy. Miód jest na dnie, w środku niebieska woda, a na górze warstwa oleju. Płyny nie połączyły się, ponieważ mają różną gęstość i ciężar. Woda jest lżejsza od miodu a cięższa od oleju. Wrzucone przedmioty pływają bądź zatrzymują się w różnych warstwach płynów.
Jedne z zajęć z użyciem klocków Korbo w kl.2d. Wprowadzenie w świat zabawy i obserwacji oraz pracy zespołowej. Uczniowie zapoznają się z kształtami i elementami zestawu, konstruują własne budowle.
Przed świętami Bożego Narodzenia uczniowie wykonywali prace plastyczne, wykorzystując do tego pistolety do kleju zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.